تعمیر ماشین آلات صنعتی

لنز دستگاه برش لیزر

لنز دستگاه برش لیزر یکی از قطعات ضروری و اساسی در ساختمان دستگاه برش لیزر است که وظیفه متمرکز کردن اشعه ها و نورهای ساطع شده از فیبرهای نوری را به عهده دارد. این قطعه نسبتا مهم در انواع مختلفی ساخته میشود که در ادامه به طور تخصصی تر معرفی خواهند شد.

ویژگی ها و خصوصیات بارز لنز دستگاه برش لیزر

  • دقت در برش و حکاکی

یکی از نکات و موارد مهمی که میتواند تاثیر زیادی در عملکرد لنز دستگاه برش لیزر و به طور کلی دستگاه برش لیزر داشته باشد، توجه به بیم خروجی یا دقت در عملکرد لنز است که  میتواند به دقت و کیفیت برش سطح یا ورقه، بستگی داشته باشد، به طور کلی هرچه ضخامت لنز کمتر باشد، برش و یا حکاکی با دقت و کیفیت بیشتری انجام میپذیرد.

  • جلوگیری از انعکاس اشعه لیزر

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در هنگام کار با دستگاه لیزر مورد توجه قرار گیرد، توجه به این نکته است که با بازتاب نور و انعکاس به درون تیوب، عمر تیوب تا حدی کاهش میابد.

  • مقاومت در برابر دما

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد لنز بررسی شود، توانایی انتقال نور و اشعه های لیزر در کنار کمترین میزان جذب دما میباشد، در چنین حالتی طول عمر مفید لنز افزایش میابد.

  • رنگ بندی های متنوع در لنز دستگاه برش لیزر

تنوع رنگ بندی های لنز دستگاه برش لیزر تنها به رنگ های طلایی، نقره ای و مشکی محدود میباشد. در لنزهای نقره ای و مشکی قابلیت دیده شدن سمت دیگر لنز وجود نداشته و میزان بازتاب نور در این دو رنگ لنز به نسبت لنزهای طلایی کمتر میباشد.

  • شفافیت یا مات بودن لنز دستگاه برش لیزر

هر چه میزان شفافیت لنز بیشتر شود، اشعه خروجی بر سطح کار بهتر میتابد و کیفیت برش و حکاکی توسط لنزهای شفاف بهتر از لنزهای مات خواهد بود.

  • ضخامت لنز دستگاه برش لیزر

حداقل میزان ضخامت در لنزهای دستگاه برش لیزر باید به گونه ای باشد که با ضربه های معمول و گرمای ناشی از تابش اشعه به راحتی شکسته نشود. حداقل میزان ضخامت در لنز باید 24 میلیمتر باشد که استقامت لازم را داشته باشد.

انواع لنز دستگاه برش لیزر

لنزهای دستگاه برش لیزر از نظر فاصله کانونی عدسی به 3 مدل طبقه بندی میشود.

  • لنز 2 اینچ

این دسته از لنزها برای برش و حکاکی با دقت بالا مورد استفاده قرار میگیرد، از مزایای استفاده از لنزهای 2 اینچ میتوان به کیفیت قابل قبول برش اشاره کرد، اما به دلیل فاصله کم این مدل از لنز با سطح کار، امکان برخورد آن با سطح یا ورقه وجود دارد.

  • لنز 5/2 اینچ

این مدل از لنزها بیشتر برای برش و حکاکی بر روی چوب و پلکسی مورد استفاده قرار میگیرند. یکی دیگر از مزایای این لنز 5/2 اینچ فاصله هد برش از سطح قطعه است که میتواند از بروز مشکلاتی مانند برخورد هد لیزر با قطعه، جلوگیری کند.

  • لنز 3 اینچ

این مدل از لنز بیشترین فاصله را با سطح کار دارد؛ اما به دلیل همین ویژگی کیفیت و دقت بالایی در هنگام برش شاهد نخواهیم بود.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این شد تا اطلاعات کلی در مورد لنز دستگاه برش لیزر و ویژگی هایی که باید در هنگام خرید و یا تعویض لنز دستگاه برش لیزر مورد توجه قرار بگیرد؛ اشاره شود. مجموعه پایا پیشرو سرویس یکی از شرکت های شناخته شده در زمینه تعمیر، تعویض قطعات و سرویس های دوره ای و اورهال ماشین آلات صنعتی میباشد که به راحتی برای شما امکان تعویض قطعات دستگاه های برش لیزر، به خصوص لنز دستگاه برش لیزر را فراهم میسازد. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این خصوص با کارشناسان فروش شرکت پایا پیشرو سرویس به شماره تلفن های 55490207-021 و 55490208-021 تماس بگیرید.

خدمات تعمیر پایا پیشرو سرویس
تعمیر پرس برک
کاربرد پرس برک
تعمیر دستگاه برش پلاسما
تورچ برشکاری پلاسما
نازل پلاسما
تعمیر دستگاه لیزر فایبر
قطعات لیزر فایبر
لوازم لیزر فایبر
هد لیزر فایبر
لنز دستگاه فایبر
دستگاه برش لیزر
لنز دستگاه برش لیزر
قیمت عدسی دستگاه لیزر
آموزش راه اندازی لیزر
دستگاه لیزر حکاکی
قطعات جوش لیزر
نازل جوش لیزر
گان جوش لیزر
تعمیر گیوتین
یورواستمپ
تعمیر پرس هیدرولیک
تعمیر پانچ صنعتی
تعمیر رول به شیت
تعمیر پرس ضربه ای
تعمیر برش CNC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *