تعمیر ماشین آلات صنعتی

لنز دستگاه فایبر

دستگاه لیزر فایبر از قطعات مختلفی تشکیل شده است و یکی از مهمترین و اساسی ترین قسمت های این دستگاه، لنز دستگاه است. به کمک لنز دستگاه فایبر نوری که از تیوب خارج میشود بعد از برخورد با آینه ها و هدایت توسط آنها، پرتوهای خروجی را در یک نقطه متمرکز کرده و بر اساس اطلاعات وارد شده به کنترلر دستگاه، میزان قطر و توانایی اشعه لیزر را کنترل مینماید.

یکی از نکات مهم در خصوص استفاده از لنز دستگاه فایبر توجه به این مورد است که هرچه کیفیت لنز بهتر باشد برش و حکاکی با کیفیت بالاتری انجام میشود و در صورتی که لنز دستگاه فایبر به آلودگی دچار شود و یا ایجاد خط و خش بر روی لنز، میتواند کیفیت برش را تا حد زیادی کاهش دهد. در چنین حالتی معمولا توصیه میشود که نسبت به تعویض لنز دستگاه فایبر، اقدام شود.

ساختار لنز دستگاه فایبر

لنزها به طور معمول از ترکیب دو عدسی مقعر و محدب تشکیل میشوند و در انواع مختلفی از نظر فاصله کانونی، قطر و ضخامت و رنگ های متفاوتی، تهیه و در بازار عرضه میشوند. شما باید بر اساس نیاز خود نسبت به خرید و انتخاب لنز مورد نظر خود اقدام کنید. چرا که برخی از لنزهای رنگی امکان عبور برخی از طیف های رنگی را از خود نداشته و مشکلاتی ایجاد میکنند.

ویژگی های لنز دستگاه فایبر

  • بیم خروجی در لنز دستگاه فایبر

یکی از نکات مهمی که در مورد لنز دستگاه فایبر اهمیت دارد، توجه به بیم خروجی و یا دقت لنز دستکاه فایبر است که میتواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت برش و یا حکاکی داشته باشد، هرچه میزان بیم خروجی بیشتر باشد، خروجی کار با ظرافت و دقت بیشتری میباشد.

  • مقاومت در برابر دما

یکی دیگر از نکات مهم در مورد لنز دستگاه فایبر، مقاومت این قطعه در برابر دما میباشد، همانطور که قبل از این در مورد عملکرد این قطعه توضیحاتی ارائه شد، این قطعه باید علاوه دریافت کردن نورها و اشعه ها، باید کمترین میزان جذب دما را داشته باشد.

  • مقاومت در برابر انعکاس نور لیزر

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث افزایش عمر لنز دستگاه فایبر میشود، جلوگیری از انعکاس اشعه های دریافتی به داخل تیوب میباشد، چرا که میتواند تا حد زیاد و قابل توجهی، عمر تیوب را کاهش دهد.

در هنگام خرید لنز دستگاه فایبر باید به چه مواردی توجه کنیم؟

  • ضخامت لنز دستگاه فایبر

همانطور که میدانید، لنز دستگاه لیزر از شیشه ساخته شده و باید دارای حداقل ضخامت 24 میلیمتر باشد، در صورتی که ضخامت لنز دستگاه از این مقدار کمتر باشد میتواند باعث شکستگی این قطعه شود.

  • مات یا شفافیت لنز

هرچه میزان شفافیت لنز بیشتر باشد، اشعه خروجی از تیوب لیزر بهتر عمل میکند، اما این باور نیز وجود دارد که در صورت مات بودن لنز، اشعه و نور خروجی حاصل شده بهتر عمل میکند.

  • برند لنز دستگاه فایبر

یکی از موارد تاثیرگذار در هنگام خرید لنز دستگاه فایبر، توجه به برند یا مارک لنز است، و برخی از برندهای لنز محبوبیت و کیفیت بیشتری دارند، از این رو باید به این نکته مهم دقت شود.

  • تعویض لنز توسط متخصص

یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد و میتواند مشکلاتی در عملکرد لنز ایجاد کند، تعویض لنز توسط افراد متخصص است، چرا که میتواند در هنگام تعویض لنز خط و خش و… مواردی از این قبیل بر روی لنز ایجاد شود.

جمع بندی و سخن پایانی

به طور کلی پیشنهاد میشود برای تعویض لنز دستگاه فایبر و یا سایر دستگاه های لیزری از لنز باکیفیت استفاده شود. همچنین اگر مشکلاتی در مورد لنز به وجود آید ممکن است کیفیت برش و حکاکی تا حد زیادی کاهش پیدا کند. به همین دلیل توصیه میشود در صورتی که عملکرد لنز دستگاه فایبر با تداخل همراه شد، نسبت به تعویض آن اقدام شود.

مجموعه پایا پیشرو سرویس، یکی از شرکت های معتبر در زمینه تعمیر و سرویس های دوره ای ماشین آلات و دستگاه های صنعتی میباشد. شما میتوانید برای هر یک از امکانات نظیر تعمیر دستگاه برش لیزر فایبر، تعمیر و یا تامین دستگاه های برش لیزر، گیوتین، پانچ و… با واحد فروش پایا پیشرو سرویس به شماره تلفن های 55490207-021 و 55490208-021 تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر کسب کنید.

خدمات تعمیر پایا پیشرو سرویس
تعمیر پرس برک
کاربرد پرس برک
تعمیر دستگاه برش پلاسما
تورچ برشکاری پلاسما
نازل پلاسما
تعمیر دستگاه لیزر فایبر
قطعات لیزر فایبر
لوازم لیزر فایبر
هد لیزر فایبر
لنز دستگاه فایبر
دستگاه برش لیزر
لنز دستگاه برش لیزر
قیمت عدسی دستگاه لیزر
آموزش راه اندازی لیزر
دستگاه لیزر حکاکی
قطعات جوش لیزر
نازل جوش لیزر
گان جوش لیزر
تعمیر گیوتین
یورواستمپ
تعمیر پرس هیدرولیک
تعمیر پانچ صنعتی
تعمیر رول به شیت
تعمیر پرس ضربه ای
تعمیر برش CNC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *