تعمیر ماشین آلات صنعتی

هد لیزر فایبر

هد لیزر فایبر که به نام هد برش هم شناخته میشود، یکی از قطعات مهم در دستگاه برش لیزر است که از قطعات مختلفی تشکیل شده است. این قطعه بخشی از سیستم خروجی نور لیزر است که از یک نازل، لنز متمرکز کننده و سیستم فوکوس نور لیزر تشکیل شده است. هد برش در کنار ریل و سرووموتور در محور حرکتی Z به حرکت خود ادامه داده و به کمک یک سنسور، فاصله از سطح قطعه به طور پیوسته و در فواصل زمانی مشخص به کنترلر ارسال میگردد.

هد برش یا هد لیزر یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش های دستگاه برش لیزر به شمار میرود که از منابع اصلی پرتوهای لیزری شناخته میشود. به طور کلی در مورد کار با قطعه هد برش باید دقت بالایی به کار گرفت چرا که در صورت خراب شدن این قطعه، شاهد افت کیفیت برش خواهیم بود. این قطعه به طور معمول دارای 10 سال عمر مفید بوده و بعد از آن باید به فکر تعویض این قطعه باشید.

انواع برندهای هد لیزر فایبر

همانطور که میدانید برندهای گوناگونی در زمینه تولید قطعات دستگاه لیزر فعالیت میکنند. یکی از قطعات مهم در مورد دستگاه لیزر فایبر، هد لیزر فایبر یا هد برش است که در برندهای مختلفی تولید و در بازار عرضه میشود. در ادامه به طور تخصصی تر، برندهای مطرح تولید کننده هد لیزر فایبر معرفی شده اند.

هد لیزر ری تولز

یکی از برندهای تولیدکننده هد لیزر، برند ری تولز میباشد که در یک برند چینی بوده و کیفیت نسبتا بالایی دارد. خوشبختانه این مدل هد برش در بازار ایران به راحتی یافت شده و قیمت مناسبی در کنار کیفیت مطلوبش ارائه میکند.

هد لیزر WSX

برند WSX یکی دیگر از برندهای چینی تولید کننده هد برش میباشد که هدهای خود را مشابه برند آلمانی پرستیک، میسازد. این دسته از هدهای لیزر نیز کیفیت قابل قبولی داشته و در ایران به دلیل قیمت رقابتی و کیفیت قابل قبول، یکی از گزینه های مناسب به شمار میرود.

ساختار و قطعات تشکیل دهنده هد لیزر فایبر

هد لیزر فایبر از قطعات و قسمت های مختلفی تشکیل شده است که همگی در کنار هم عملکرد فوق العاده ای به نمایش میگذارند. به طور کلی اجزا و قسمت های هد لیزر فایبر در ادامه به اختصار شرح داده شده است.

  • نازل
  • لنز فوکوس
  • سیستم کمکی
  • سیستم تشخیص ردیابی فوکوس

انواع هد لیزر فایبر

  • هد لیزر فایبر سطوح صاف

یکی از مدل های هد برش که برای برش قطعات و ورقه های با ضخامت بالا مورد استفاده قرار میگیرد، هد لیزر فایبر با فوکوس خودکار است که میتواند به راحتی ورقه های فولاد ضد زنگ و آلومینیوم 20 میلیمتر و فولاد کربنی 40 میلیمتر را با بالاترین کیفیت ممکن برش دهد.

این دستگاه وزن کمی داشته و حمل آن بسیار راحت میباشد، این مدل هد لیزر فایبر برای برش با دقت بالا مورد استفاده قرار گرفته و در زمینه هایی که نیاز به دقت مطرح است، مورد استفاده قرار میگیرد.

  • هد برش لیزری

یکی دیگر از مدل های هد برش لیزری، مختص دستگاه های برش لیزر دی اکسید کربن است. کارکرد هد برش در این مدل دستگاه به این صورت است که با شکست اشعه لیزر و منتقل شدن نور آن به یک نقطه، همگرا کردن آن در دمایی بالا میباشد.

  • هد برش لیزری فایبر سه بعدی

این مدل از هد لیزر به طور تخصصی برای برش های سه بعدی طراحی شده و به کمک هد برش لیزر فایبر سه بعدی به راحتی میتوان نسبت به برش لوله های مربعی، گرد، مهر زنی و… اقدام کرد. از ویژگی های این مدل هد برش لیزر فایبر میتوان به وزن کم، توزیع مناسب آب چیلر، تنظیم چرخ فوکوس، تقویت کننده داخلی و… اشاره کرد. خوشبختانه هد برش لیزری فایبر سه بعدی توان حرکت در محورهای حرکتی X وY و Z را به راحتی داشته و میتوان با استفاده از کنترلر، تنظیم کرد که چگونه پرتو لیزر به صورت عمودی بتابد.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا به طور کلی اطلاعاتی در مورد هد لیزر فایبر، قطعات و اجزای آن، همچنین انواع هد لیزر فایبر توضیحاتی ارائه شود. اگر هد لیزر فایبر دستگاه شما خراب شده یا به هر دلیلی به دنبال تعمیر یا تعویض این قطعه میباشید، مجموعه پایا پیشرو سرویس بدون شک یکی از بهترین انتخاب ها میتواند باشد. شرکت پایا پیشرو سرویس یکی از شناخته شده ترین و قدیمی ترین مجموعه ها در زمینه تعمیر، تعویض قطعات، سرویس های دوره ای و اورهال دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی میباشد، به همین منظور شما میتوانید با خیالی آسوده برای تعویض و یا تعمیر هد لیزر فایبر دستگاه خود با کارشناسان فروش این مجموهعه به شماره تلفن های 55490207-021 یا 55490208-021 تماس بگیرید.

خدمات تعمیر پایا پیشرو سرویس
تعمیر پرس برک
کاربرد پرس برک
تعمیر دستگاه برش پلاسما
تورچ برشکاری پلاسما
نازل پلاسما
تعمیر دستگاه لیزر فایبر
قطعات لیزر فایبر
لوازم لیزر فایبر
هد لیزر فایبر
لنز دستگاه فایبر
دستگاه برش لیزر
لنز دستگاه برش لیزر
قیمت عدسی دستگاه لیزر
آموزش راه اندازی لیزر
دستگاه لیزر حکاکی
قطعات جوش لیزر
نازل جوش لیزر
گان جوش لیزر
تعمیر گیوتین
یورواستمپ
تعمیر پرس هیدرولیک
تعمیر پانچ صنعتی
تعمیر رول به شیت
تعمیر پرس ضربه ای
تعمیر برش CNC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *