تعمیر ماشین آلات صنعتی

آموزش راه اندازی لیزر

دستگاه لیزر یکی از پر کاربردترین و محبوب ترین ماشین آلات صنعتی در میان کارخانه داران و صنعت گران میباشد. یکی از اقدامات اولیه و اساسی که در مورد دستگاه های لیزر و سایر دستگاه ها باید مورد توجه قرار بگیرد، توجه به راه اندازی و آموزش راه اندازی لیزر است که میتواند به صورت مستقیم در عملکرد دستگاه تاثیرگذار باشد. در ادامه به آموزش مراحل راه اندازی دستگاه لیزر پرداخته میشود، با ما در ادامه همراه باشید.

کارکرد دستگاه لیزر

به طور کل میتوان گفت از دستگاه لیزر برای مقاصد گوناگونی همچون برش، حکاکی و جوشکاری در صنایع مختلف استفاده میشود که هرکدام به ابزار و برنامه متفاوتی نیازمندند. مصرف برق در دستگاه های لیزری به طور قابل توجهی به تنظیمات دستگاه در هنگام نصب و راه اندازی لیزر بستگی دارد، از طرفی دیگر تنظیمات دستگاه برش لیزر از طریق پنل دستگاه و نرم افزارهای گوناگون، امکان پذیر میباشد. در این نقطه میتوان به اهمیت آموزش راه اندازی لیزر اشاره کرد، چرا که تا حد زیادی میتواند به رفع مشکلات احتمالی در آینده کمک کند.

 نکات مهم قبل از راه اندازی دستگاه لیزر

  • یکی از ابتدایی ترین مراحل، توجه و در نظر گرفتن فضایی مخصوص و متناسب با ابعاد دستگاه لیزر است. این موضوع به خصوص در هنگام جابجایی و قرارگیری دستگاه لیزر در اتاقکی کوچک اهمیت پیدا میکند و باید پیش از جابجایی به باز کردن قطعات، دمونتاژ و مونتاژ مجدد دستگاه منجر شود.
  • توجه به نوع دستگاه لیزر یکی دیگر از مواردیست که باید به دقت بررسی شود، توصیه میشود در صورتی که از دستگاه آب خنک استفاده میکنید، به هیچ عنوان از آب آشامیدنی و معمول برای دستگاه استفاده نکنید و آب مقطر را جایگزین نمایید، چرا که ممکن است در طولانی مدت به مشکلاتی مانند رسوب گرفتگی دستگاه منجر شود.
  • یکی دیگر از قطعات ضروری در مورد دستگاه های لیزر، استفاده از استابلایزر است که میزان جریان ورودی و خروجی برق را تا حد قابل توجهی کنترل کرده و از بروز مشکلات احتمالی در عملکرد دستگاه، جلوگیری میکند.
  • در نظر گرفتن مشکلات احتمالی مانند ایجاد الکتریسیته ساکن و اندیشیدن به راهکاری جهت رفع این مشکل میتواند به عملکرد بهتر دستگاه منجر شود. به همین منظور توصیه میشود حتما از چاه یا میله ارت، استفاده شود.

آموزش راه اندازی لیزر

بعد از انجام کارهای اولیه مانند استفاده از جابجایی دستگاه در محل نهایی خود، بهتر از مراحل راه اندازی لیزر به دقت و بر اساس مراحل ذکر شده، انجام شود.

  • در ابتدا به منظور ثابت ماندن و حرکت نکردن دستگاه باید از قفل کردن چرخ های دستگاه، اطمینان حاصل نمود.
  • به ترتیب قطعات داخلی دستگاه را خارج کرده و به نصب قطعاتی مانند تیوپ و چیلر در بدنه دستگاه پرداخته میشود.
  • بعد از نصب قطعات به هواگیری و نصب فن دمنده اقدام میشود.
  • بعد از طی کردن مراحل بالا نوبت به روشن کردن دستگاه و تست عملکرد دستگاه فرا میرسد.
  • همانطور که میدانید قدرت اشعه لیزر در دستگاه لیزر از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین منظور اشعه لیزر تست شده و به تراز کردن تیوپ و آیینه ها اقدام میشود.
  • نصب فن خروجی و بررسی هد لیزر و بررسی حرکت هد لیزر از جمله آخرین مراحل آموزش راه اندازی لیزر هستند که باید با دقت بالایی انجام شوند.
  • در آخرین مرحله به بررسی و چک کردن سایر قطعات و اجزا مانند تسمه ها، میزکار و… پرداخته میشود.

در هنگام نصب، راه اندازی و استفاده از دستگاه لیزر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

به طور کلی باید در هنگام کار با ماشین آلات صنعتی، به مواردی پایه توجه نمود که در ادامه به اختصار معرفی شده اند:

  • از تمیز بودن دستگاه و اطراف آن باید اطمینان حاصل نمود.
  • برای برشکاری مواد توسط دستگاه برش لیزر به خصوصیات ماده توجه شده و موادی که ناشناخته هستند را هرگز برش ندهید.
  • در هنگام برش قطعات لیزر، به خصوص توسط دستگاههای مکانیکی، به هیچ وجه قطعه را رها نکنید.
  • به هیچ عنوان دستگاه های مکانیکی که نیازمند نظارت مداوم اپراتور هستند، در هنگام کار دستگاه رها نکنید.

 جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این شد تا اطلاعات کلی در مورد دستگاه لیزر و کارکرد آن ارائه شود. بعد از آن به معرفی نکات مهم قبل از راه اندازی دستگاه لیزر و آموزش راه اندازی لیزر اشاره شد. در نهایت نکات ایمنی پایه که باید در هنگام راه اندازی و کار با دستگاه لیزر مورد توجه قرار گیرند، به صورت مختصر معرفی گردیدند. پیشنهاد میکنیم به هیچ عنوان اگر دانش کافی در زمینه راه  اندازی دستگاه لیزر را ندارید، اقدام نکنید و از کارشناسان متخصص و مجرب در این زمینه کمک بگیرید. مجموعه پایا پیشرو سرویس یکی از شرکت های فعال ارائه دهنده آموزش راه اندازی لیزر و سایر دستگاه های صنعتی میباشد که علاوه بر این خدمات به تعویض قطعات، تعمیر و خدمات نصب و سرویس های دوره ای دستگاه های مورد استفاده در صنعت، مشغول است. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و یا مشاوره رایگان با کارشناسان فروش این مجموعه به شماره تلفن های  55490207-021 و 55490208-021 تماس حاصل فرمایید.

خدمات تعمیر پایا پیشرو سرویس تعمیر پرس برک کاربرد پرس برک تعمیر دستگاه برش پلاسما تورچ برشکاری پلاسما نازل پلاسما تعمیر دستگاه لیزر فایبر قطعات لیزر فایبر لوازم لیزر فایبر هد لیزر فایبر لنز دستگاه فایبر دستگاه برش لیزر لنز دستگاه برش لیزر قیمت عدسی دستگاه لیزر دستگاه لیزر حکاکی استابلایزر لیزر قطعات جوش لیزر نازل جوش لیزر گان جوش لیزر تعمیر گیوتین یورواستمپ تعمیر پرس هیدرولیک تعمیر پانچ صنعتی تعمیر رول به شیت چیلر لیزر تعمیر پرس ضربه ای تعمیر برش CNC
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *