تعمیر ماشین آلات صنعتی

تورچ برشکاری پلاسما

یکی از قطعاتی که برای ایجاد و پایداری جریان پلاسما مورد استفاده قرار میگیرد، تورچ پلاسما است که با نام های دیگر قوس پلاسما، مشعل پلاسما، برش پلاسما، تورچ برشکاری پلاسما نیز شناخته میشود. به کمک این قطعه جریان پلاسما به منظور برشکاری قطعات و صفحات فلزی، ایجاد میشود.

انواع تورچ برشکاری

تورچ های برشکاری پلاسما در مدل های متنوعی تولید و در بازار عرضه میشوند، مرسوم ترین روش دسته بندی این تورچ ها از نظر جریان دریافتی است. بر این اساس تورچ برشکاری پلاسما در سه مدل جریان مستقیم، جریان متناوب و فرکانس های رادیویی، تولید میشود. به طور معمول استفاده از تورچ های برشکاری پلاسما با جریان متناوب کارایی بیشتری دارد، چرا که سر و صدای کمتری تولید کرده و دارای ویژگی هایی در مورد مصرف بهتر و کنترل بیشتر الکترودها میباشد. از جمله مزایای بیشتر تورچ برشکاری پلاسما با جریان برق متناوب، میتوان به مصرف برق کمتر این دستگاه اشاره نمود.

نوع دیگری از دسته بندی تورچ برشکاری پلاسما وجود دارد که بر اساس سیستم خنک سازی تورچ بوده و به دو مدل هوا خنک و آب خنک طبقه بندی میشود. در این مدل دسته بندی، تورچ جوشکاری به دلیل فرایند پیچیده ای که دارد و گرمای زیادی که تولید میکند، باید خنک شود. از این رو نسبت به خنک سازی تورچ به وسیله هوا یا گازهای محافظ و یا آب، اقدامات لازم صورت میگیرد. در تورچ های آب خنک، سیستم به وسیله آب خنک شده و به همین دلیل از مشکلات احتمالی و ذوب شدن تورچ جلوگیری میشود.

خنک سازی تورچ به وسیله سیستم هوا خنک برای خنک سازی جوشکاری قوس تنگستن مورد استفاده قرار میگیرد. جوشکاری قوس تنگستن در صنایع گوناگونی همچون کشتی سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه های برق و… مورد استفاده قرار میگیرد. این مدل از جوشکاری به نام جوش آرگون نیز شناخته میشود.

 جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این شد تا اطلاعات کلی در مورد تورچ برشکاری پلاسما و ویژگی های آن اطلاعاتی کلی معرفی شود. در نهایت به شما پیشنهاد میکنیم در صورتی که نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات دستگاه پلاسما و یا تورچ برشکاری پلاسما دارید، با مجموعه پایا پیشرو سرویس به شماره تلفن های 55490207-021 و 55490208-021 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان فروش شرکت پایا پیشرو سرویس بهره مند شوید.

خدمات تعمیر پایا پیشرو سرویس
تعمیر پرس برک
کاربرد پرس برک
تعمیر دستگاه برش پلاسما
تورچ برشکاری پلاسما
نازل پلاسما
تعمیر دستگاه لیزر فایبر
قطعات لیزر فایبر
لوازم لیزر فایبر
هد لیزر فایبر
لنز دستگاه فایبر
دستگاه برش لیزر
لنز دستگاه برش لیزر
قیمت عدسی دستگاه لیزر
آموزش راه اندازی لیزر
دستگاه لیزر حکاکی
قطعات جوش لیزر
نازل جوش لیزر
گان جوش لیزر
تعمیر گیوتین
یورواستمپ
تعمیر پرس هیدرولیک
تعمیر پانچ صنعتی
تعمیر رول به شیت
تعمیر پرس ضربه ای
تعمیر برش CNC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *