تعمیر ماشین آلات صنعتی

کاربرد پرس برک

دستگاه پرس برک یکی از پرکاربرد ترین و شناخته شده ترین دستگاه های صنعتی است که به منظور خم کردن ورقه های فلزی مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه صنعتی از قطعات زیادی تشکیل شده است که در کنار یکدیگر عملکرد خوبی را ارائه میدهند. در ادامه به طور تخصصی تر به معرفی دستگاه پرس برک و کاربرد پرس برک میپردازیم.

معرفی دستگاه پرس برک

همانطور که اشاره شد پرس برک یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت است که به منظور خم کاری قطعات و ورقه های فلزی مورد استفاده قرار میگیرد. از این دستگاه در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، کشتی سازی، تولید لوازم خانگی و… استفاده میشود.

انواع پرس برک

به طور کلی پرس برک ها از نظر عملکرد به دو دسته پرس برک مکانیکی و پرس برک هیدرولیکی تقسیم بندی میشوند.

پرس برک های مکانیکی از دو بخش ثابت و متحرک تشکیل شده اند، فک بالایی متحرک و میز پرس به صورت ثابت است. همانطور که از نامشان هم مشخص است دستگاه هایی هستند که در هنگام انجام عملیات نیازمند نظارت مستمر اپراتور هستند.

پرس برک های هیدرولیکی آن دسته از دستگاه هایی هستند که نیروی زیادی برای انجام خمکاری نیاز ندارند.

نوع دیگری از دسته بندی پرس برک ها وجود دارد که به نوع عملکرد پرس برک برمیگردد. پرس برک دوبل، پرس برک CNC و پرس برک تک جک از این دسته تقسیم بندی های پرس برک ها به شمار میروند.

اجزای دستگاه پرس برک

  • فریم دستگاه
  • نیروی محرکه
  • بدنه دستگاه
  • فک بالا و میز پرس
  • گیره ابزار
  • قرار عقب
  • محورهای حرکتی
  • بازوهای نگهدارنده
  • سیستم فرمان و کنترل

کاربرد پرس برک

همانطور که میدانید دستگاه پرس برک کاربرد گسترده ای در صنایع گوناگون دارد. به طور کلی در کلیه صنایعی که ورق های فلزی خم شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد، پرس برک هم کاربرد دارد. دستگاه پرس برک در صنایع مختلفی کاربرد دارد از جمله کاربردهای پرس برک می‌توان به استفاده از این دستگاه در صنایعی همچون صنعت خودرو سازی، دکل سازی، نیروگاه ها، شرکت های نفتی و گازی، آسانسور سازی، تابلو سازی، یخچال سازی اشاره کرد.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله به طور کلی راجع به دستگاه پرس برک و کاربرد پرس برک توضیحاتی ارائه شد. در ادامه با انواع پرس برک و اجزای دستگاه پرس برک آشنا شدیم. مجموعه پایا پیشرو سرویس یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه تعمیر و تعویض قطعات ماشین آلات صنعتی است که  به طور تخصصی در زمینه تعمیر، تعویض، سرویس های دوره ای و… فعالیت میکند. شما میتوانید جهت دریافت مشاوره رایگان، کسب اطلاعات در مورد تعمیر و تعویض دستگاه پرس برک و سایر دستگاه ها، با شماره تلفن های  55490207-021 و 55490208-021 تماس بگیرید.

خدمات تعمیر پایا پیشرو سرویس
تعمیر پرس برک
کاربرد پرس برک
تعمیر دستگاه برش پلاسما
تورچ برشکاری پلاسما
نازل پلاسما
تعمیر دستگاه لیزر فایبر
قطعات لیزر فایبر
لوازم لیزر فایبر
هد لیزر فایبر
لنز دستگاه فایبر
دستگاه برش لیزر
لنز دستگاه برش لیزر
قیمت عدسی دستگاه لیزر
آموزش راه اندازی لیزر
دستگاه لیزر حکاکی
قطعات جوش لیزر
نازل جوش لیزر
گان جوش لیزر
تعمیر گیوتین
یورواستمپ
تعمیر پرس هیدرولیک
تعمیر پانچ صنعتی
تعمیر رول به شیت
تعمیر پرس ضربه ای
تعمیر برش CNC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *