تعمیر ماشین آلات صنعتی

نازل جوش لیزر

نازل جوش لیزر یکی از بخش های اصلی هد برش لیزر است که نقش اصلی آن پایداری و جلوگیری از اختلال در عملکرد قدرت اشعه و پرتوهای لیزر است. این قطعه به طور تخصصی وظیفه دارد از ورود گرد و غبار و پلیسه به هد جوش لیزر جلوگیری کند و به عنوان یک پروتکتور یا محافظ در این زمینه عمل میکند.

انواع نازل لیزر

نازل جوش لیزر در انواع و مدل های مختلفی تولید و در بازار عرضه میشود که با توجه به سایز و ضخامتی که دارد میتواند در موارد و جایگاه های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد. به طور کلی نازل جوش لیزر در دو مدل سینگل و دبل تولید میشود که هرکدام قدرت متفاوتی دارند و برای جوشکاری و یا برشکاری متریال های متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند.

نازل سینگل: این مدل از نازل در سایزهای مختلفی تولید و در بازار عرضه میشوند که هرکدام برای جوشکاری و برش متریال های متنوعی مورد استفاده قرار میگیرند. این قطعه یک قطعه مصرفی بوده و بعد از زمان مشخصی از استفاده دچار فرسودگی میشود و باید تعویض گردد.

نازل دبل: نازل دبل به طور کلی برای برش و جوشکاری قطعات فلزی مورد استفاده قرار میگیرد. این مدل از نازل نیز مانند نازل سینگل در مدل ها و سایزهای متنوعی عرضه میشود.

انواع نازل جوش لیزر

به طور کلی 4 مدل نازل برای جوشکاری مورد استفاده قرار میگیرند. از نکاتی که در مورد نازل جوش لیزر باید مورد توجه قرار بگیرد، توجه به متریال آلیاژ، قطر سوراخ و قطر پایه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

  • نازل جوش تخت
  • نازل جوش فیله خارجی
  • نازل جوش داخلی
  • نازل سیم پرکننده

چه نکاتی در مورد باز و بسته کردن نازل جوش لیزر باید مورد توجه قرار بگیرد؟

  • یکی از نکات ابتدایی که باید در مورد نازل جوش لیزر مورد توجه قرار بگیرد، توجه به این نکته است که در هنگام باز و بسته کردن نازل جوش لیزر دقت شود که سرامیک پشت نازل نیافتد و دچار صدمه نشود، چرا که میتواند در چنین موردی مشکلاتی احتمالی در مورد آب بندی این قطعه حاصل شود.
  • در هنگام نصب و تعویض قطعه نازل جوش لیزر به هیچ وجه نیازی به استفاده از آچار نیست، اما در صورتی که قطعه دچار انبساط طولی شود ممکن است برای خارج کردن قطعات از یکدیگر، از آچار مخصوص استفاده شود.
  • برای اتصال نازل جوش لیزر نیازی به اینکه قطعات خیلی محکم به یکدیگر پیچ شوند، نیست و در صورتی که قطعات در کنار هم قرار بگیرند، کافیست.
  • یکی از نکاتی که باید در مورد نازل جوش لیزر مورد توجه قرار بگیرد، این است که با فرسودگی نازل، ممکن است کیفیت جوشکاری تا حد زیادی کاهش پیدا کند. از این رو بهتر است در صورت بروز مشکل و مشاهده آن، نسبت به تعویض این قطعه اقدامات لازم انجام شود.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب سعی شد به طور کلی در مورد نازل جوش لیزر و انواع آن، توضیحاتی ارائه شود. در نهایت نکاتی در مورد تعویض و باز و بسته کردن نازل جوش لیزر ارائه شد. شما میتوانید برای خرید انواع نازل جوشکاری و برشکاری با واحد فروش مجموعه پایا پیشرو سرویس تماس بگیرید و اطلاعات لازم در این خصوص را کسب نمایید. مجموعه پایا پیشرو سرویس یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه ارائه خدمات تعمیر، تعویض، نگهداری و سرویس های دوره ای ماشین آلات و دستگاه های صنعتی است که شما میتوانید برای دریافت هرکدام از این خدمات با این مجموعه، به شماره تلفن های 55490207-021 و 55490208-021 تماس بگیرید.

خدمات تعمیر پایا پیشرو سرویس
تعمیر پرس برک
کاربرد پرس برک
تعمیر دستگاه برش پلاسما
تورچ برشکاری پلاسما
نازل پلاسما
تعمیر دستگاه لیزر فایبر
قطعات لیزر فایبر
لوازم لیزر فایبر
هد لیزر فایبر
لنز دستگاه فایبر
دستگاه برش لیزر
لنز دستگاه برش لیزر
قیمت عدسی دستگاه لیزر
آموزش راه اندازی لیزر
دستگاه لیزر حکاکی
قطعات جوش لیزر
نازل جوش لیزر
گان جوش لیزر
تعمیر گیوتین
یورواستمپ
تعمیر پرس هیدرولیک
تعمیر پانچ صنعتی
تعمیر رول به شیت
تعمیر پرس ضربه ای
تعمیر برش CNC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *