تعمیر ماشین آلات صنعتی

دستگاه لیزر حکاکی

دستگاه لیزر حکاکی، همان دستگاه لیزر فایبر میباشد که به کمک آن عملیات حکاکی و برشکاری انجام میگردد. این دستگاه کیفیت قابل قبولی به کاربر ارائه میدهد و میتواند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار بگیرد. اگر در مورد عملکرد دستگاه لیزر حکاکی کنجکاو هستید، با ما همراه باشید.

موارد استفاده از دستگاه لیزر حکاکی

دستگاه لیزر حکاکی تفاوتی با دستگاهی که به منظور برش لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرد، ندارد. میتوان از دستگاه برش لیزر، به منظور حکاکی و ایجاد خط های کم عمق بر روی سطوح، استفاده کرد. از دستگاه لیزر حکاکی در صنایع گوناگونی استفاده میشود. از مهمترین کاربردهای لیزر حکاکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به منظور برش و حکاکی در مدارهای الکتریکی

تا قبل از اینکه از دستگاه های لیزری برای تولید مدارهای الکتریکی استفاده شود، تولید مدارهای الکتریکی با سرعت پایین تری انجام میشد. امروزه به کمک پیشرفت تکنولوژی، این کار با سرعت بالاتری انجام میپذیرد. یکی از این کاربردها در تولید مدارهای برقی میباشد.

  • استفاده از لیزر حکاکی در بسته بندی و چاپ

صنعت چاپ و بسته بندی از گسترده ترین صنایع موجود در جهان امروزیست. بدون شک ارائه هر محصول با کیفیت بدون بسته بندی مناسب، امکان پذیر نمیباشد و باید به آن توجه کرد. از حکاکی در بسته بندی محصولات به منظور حکاکی شماره سریال محصول و… مورد استفاده قرار میگیرد.

  • استفاده در معرق کاری

تا قبل از این، برای معرق کاری و انجام کارهای دستی، از ابزار آلات مخصوص توسط یک فرد متخصص در این زمینه استفاده میشد، اما با پیشرفت تکنولوژی رفته رفته دستگاه های صنعتی جایگزین نیروهای انسانی شدند. به کمک لیزر حکاکی، معرق کاری با سرعت بالا و خطای کمی انجام میشود.

  • استفاده در صنعت تبلیغات

نمیتوان تاثیر استفاده از دستگاه برش لیزر یا لیزر حکاکی را در صنعت تبلیغات، تولید ماکت های تبلیغاتی، تولید تابلوها و… نادیده گرفت. از بزرگترین مزیت های استفاده از لیزر حکاکی، میتوان به کیفیت بالای محصولات تولید شده، سرعت بالای انجام کار و… اشاره کرد.

قیمت لیزر حکاکی

همانطور که اشاره شد، دستگاه برش لیزر تفاوتی با لیزر حکاکی ندارد، قیمت این مدل دستگاه هم بسته به کیفیت و اجزا و قطعات مورد استفاده، بسیار متغیر است. از عوامل موثر در قیمت لیزر حکاکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند

این روزها استفاده از دستگاه های برش لیزر به شدت رواج پیدا کرده، یکی از عوامل موثر در انتخاب این دستگاه ها نیز، برند لیزر حکاکی یا برش لیزر است، استفاده از برندهای شناخته شده تر، هزینه بالاتری نیز با خود به همراه دارد.

  • اجزا و قطعات مورد استفاده در دستگاه

قطعات مورد استفاده برای لیزر حکاکی، شامل سورس لیزر، هد برش، نازل برش و… می باشد. از اصلی ترین و مهمترین تجهیزات مورد استفاده در لیزر حکاکی میتوان به قیمت بالای سورس لیزر که اصلی ترین قطعه در این دستگاه میباشد، اشاره کرد.

  • توان و قدرت برش یا حکاکی دستگاه لیزر حکاکی

توان یا قدرت دستگاه از دیگر عوامل موثر در عملکرد این مدل از دستگاه ها میباشد. طبیعیست هرچه قدرت دستگاه بالاتر باشد، دستگاه در انجام کارها بهتر عمل کرده و کارهای کوچکتر با سرعت بالاتری انجام میشوند.

  • ابعاد صفحه یا میز کار

دستگاه های برش لیزر از یک قطعه اصلی که میز کار نام دارد، تشکیل میشوند، هرچه ابعاد میز کار بزرگتر باشد، قیمت لیزر حکاکی نیز بالاتر میرود.

  • خدمات پشتیبانی

خدماتی مانند نصب و راه اندازی دستگاه، گارانتی قطعات، تعمیر و تعویض دستگاه لیزر حکاکی، از دیگر عوامل مهم و موثر در قیمت است که باید مورد توجه قرار گیرد، توصیه میشود پیش از خرید دستگاه لیزر حکاکی، از شرکت سازنده یا خریدار، در مورد خدمات پس از فروش دستگاه اطلاعات لازم را کسب کنید.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب به طور خلاصه به معرفی دستگاه لیزر حکاکی و کارکرد آن پرداخته شد. بعد از آن به اختصار توضیحاتی در مورد استفاده از این دستگاه در صنایع و کارکردهای گوناگون پرداخته شد. در نهایت توضیحاتی در مورد قیمت لیزر حکاکی و عوامل تاثیر گذار در قیمت این ماشین، ارائه شد. به طور کلی میتوان گفت دستگاه لیزر حکاکی یکی از دستگاه های لیزری است که کاربرد متنوع و گسترده ای در صنعت دارد. مجموعه پایا پیشرو سرویس یکی از شرکت های شناخته شده و ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر، تعویض و سرویس های دوره ای دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی است که شما میتوانید برای تعویض قطعات و تعمیر دستگاه لیزر حکاکی و یا سایر دستگاه ها، همچنین کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان با کارشناسان فروش مجموعه پایا پیشرو سرویس به شماره تلفن های 55490207-021 و 55490208-021 تماس بگیرید.

خدمات تعمیر پایا پیشرو سرویس
تعمیر پرس برک
کاربرد پرس برک
تعمیر دستگاه برش پلاسما
تورچ برشکاری پلاسما
نازل پلاسما
تعمیر دستگاه لیزر فایبر
قطعات لیزر فایبر
لوازم لیزر فایبر
هد لیزر فایبر
لنز دستگاه فایبر
دستگاه برش لیزر
لنز دستگاه برش لیزر
قیمت عدسی دستگاه لیزر
آموزش راه اندازی لیزر
دستگاه لیزر حکاکی
قطعات جوش لیزر
نازل جوش لیزر
گان جوش لیزر
تعمیر گیوتین
یورواستمپ
تعمیر پرس هیدرولیک
تعمیر پانچ صنعتی
تعمیر رول به شیت
تعمیر پرس ضربه ای
تعمیر برش CNC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *