تعمیر ماشین آلات صنعتی

لوازم لیزر فایبر

لیزر فایبر یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت بوده که به منظور برش، خمکاری، حکاکی و… بر روی متریال های مختلف از جمله فلز، مورد استفاده قرار میگیرد. لیزر فایبر از قطعات و لوازم کوچک و مصرفی تشکیل شده است که پس از مدتی استفاده، کارایی خود را از دست داده و با لوازم لیزر فایبر نو، جایگزین خواهند شد، در ادامه به طور تخصصی تر به معرفی این قطعات پرداخته میشود.

 معرفی لوازم لیزر فایبر

همانطور که اشاره شد، برخی از لوازم لیزر فایبر قطعاتی مصرفی هستند که با گذر زمان کارایی خود را از دست میدهند و نیاز به تعویض دارند، همچنین ممکن است در گذر زمان و بدون استفاده، این قطعات فرسوده شوند. برخی دیگر نیز نیازی به تعویض ندارند و جزو ساختمان و ساختار اصلی لیزر فایبر به شمار میروند.

سورس لیزر فایبر

یکی از قطعات با ارزش و گران قیمت که قطعه ای ضروری و اساسی در کارکرد دستگاه برش لیزر به شمار میرود، سورس لیزر فایبر است که تامین کننده اشعه و پرتو اولیه لیزر میباشد. این دستگاه عمری معادل 4-5 سال داشته و بعد از این زمان نیاز به تعویض این قطعه حس میشود. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت سورس لیزر فایبر با واحد فروش مجموعه پایا پیشرو سرویس به شماره تلفن های 55490207-021 یا 55490208-021  تماس بگیرید.

نازل لیزر فایبر

 این قطعه که بیشتر در دستگاه های برش لیزر فایبر به کار گرفته میشوند، قطعاتی متحرک هستند که بر نوک دستگاه لیزر فایبر قرار گرفته و به طور مستقیم بر روی کیفیت قطعه برش داده شده تاثیر گذار میباشد. این قطعه مصرفی  از یک لنز و آینه تشکیل شده و کارکرد آن به این صورت است که پس از متمرکز کردن اشعه های ساطع شده در یک نقطه، در مکان مورد نظر برای برش به ساطع کردن اشعه پرداخته میشود. در صورتی که نازل برش لیزر فایبر فرسوده شده و کارایی خود را از دست بدهد، کیفیت سطح برش داده شده نیز پایین آمده و سطح برش داده شده دچار اعوجاج میگردد.

محافظ لنز هد دستگاه لیزر فایبر

به طور معمول یکی از مشکلاتی که در مورد لنز دستگاه های برش ایجاد میشود و باعث آسیب رسیدن به قطعات داخلی هد برش دستگاه لیزر میشود، وارد شدن گرد و غبار به درون دستگاه است که باعث افت کیفیت برش میشود. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در مورد هد دستگاه برش لیزر فایبر ایجاد شود، ایجاد آلودگی های ناشی از روغن بر روی لنز دستگاه میشود که میتواند مشکلات زیادی در این خصوص ایجاد نماید.

قطعه سرامیک رینگ

یکی از قطعات مهم و کاربردی در دستگاه لیزر فایبر، سرامیک رینگ است که اشعه های جمع آوری شده به وسیله نازل را به صورت یکنواخت منتشر کرده و از بروز ضربه های سنگین وارد شده به هد لیرز جلوگیری میکند. علاوه بر این، کنترل ارتفاع نازل به سطح ورق، از جمله وظایف سرامیک رینگ میباشد. این قطعه از  متریال سرامیک ساخته شده و به همین دلیل در برابر انبساط حرارتی به خوبی عمل میکند.

هد دستگاه لیزر فایبر

یکی از لوازم اصلی دستگاه لیزر فایبر، هد دستگاه برش لیزر فایبر است که میتواند تاثیر مستقیمی در کیفیت برش قطعات داشته باشد. به طور معمول عمر مفید این قطعه 10 سال بوده و بعد از این زمان بهتر است نسبت به تعویض این قطعه اقدام شود. هد دستگاه در انواع محتلفی برای انجام کارهایی نظیر برش، حکاکی، جوش  تولید شده و باید توجه داشت برای انجام هر یک از این فعالیت ها از هد مخصوص استفاده شود.

کنترلر در دستگاه لیزر فایبر

یکی از قطعات مهم و کاربردی در دستگاه های لیزر فایبر که به صورت CNC عمل میکنند، کنترلرها هستند که با وارد کردن برنامه های از پیش تعیین شده، نسبت به اجرا و پیاده سازی آنها بر روی قطعه مورد نظر، اقدامات لازم انجام میشود.

چیلر دستگاه لیزر فایبر

همانطور که میتوان حدس زد، برش به وسیله لیزر گرمای زیادی تولید میکند و این موضوع میتواند باعث آسیب رسیدن به قطعات دستگاه شود. به همین دلیل از چیلر دستگاه لیزر فایبر استفاده میشود که وظیفه خنک سازی هد برش را بر عهده دارد. این قطعه در توان های مختلفی عرضه شده و بعد از کاهش عملکرد، باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

پمپ آب چیلر لیزر

یکی دیگر از لوازمی که در ساختار دستگاه لیزر فایبر توجه چندانی به آن نمیشود، پمپ آب چیلر بوده که وظیفه تامین آب برای خنک سازی هد برش را به عهده دارد. این قطعه نیز ممکن است بر اساس حرارت وارده و یا گذر زمان، کارایی خود را از دست بدهد.

جمع بندی و سخن پایانی

به طور کلی دستگاه لیزر فایبر از لوازم متعددی تشکیل شده است که ممکن است با گذر زمان کارایی خود را از دست بدهند و نیاز به جایگزین شدن آنها با قطعه نو وجود داشته باشد. در این مقاله به معرفی لوازم لیزر فایبر و کارکرد آنها پرداخته شد. در نهایت برخی از مواردی که باعث خرابی و ضعف عملکرد این قطعات میگردد، اشاره شد. در صورتی که نیاز به تعمیر لوازم لیزر فایبر و یا تعویض قطعات این دستگاه را حس کردید، میتوانید با مجموعه پایا پیشرو سرویس به شماره تلفن های 55490207-021 یا 55490208-021  تماس بگیرید.

خدمات تعمیر پایا پیشرو سرویس
تعمیر پرس برک
کاربرد پرس برک
تعمیر دستگاه برش پلاسما
تورچ برشکاری پلاسما
نازل پلاسما
تعمیر دستگاه لیزر فایبر
قطعات لیزر فایبر
لوازم لیزر فایبر
هد لیزر فایبر
لنز دستگاه فایبر
دستگاه برش لیزر
لنز دستگاه برش لیزر
قیمت عدسی دستگاه لیزر
آموزش راه اندازی لیزر
دستگاه لیزر حکاکی
قطعات جوش لیزر
نازل جوش لیزر
گان جوش لیزر
تعمیر گیوتین
یورواستمپ
تعمیر پرس هیدرولیک
تعمیر پانچ صنعتی
تعمیر رول به شیت
تعمیر پرس ضربه ای
تعمیر برش CNC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *