تعمیر ماشین آلات صنعتی

قطعات لیزر فایبر

یکی از دستگاه های پرمصرف و پر استفاده به خصوص در زمینه برش لیزر و حکاکی لیزری، دستگاه برش لیزر فایبر است که از قطعات و اجزای گوناگونی تشکیل شده است. این دستگاه پرکاربرد در صنایع مختلف به کار گرفته میشود و به راحتی برای مواردی همچون برشکاری، حکاکی و… مورد استفاده قرار میگیرد.

آشنایی با قطعات لیزر فایبر

همانطور که میتوان حدس زد دستگاه لیزر فایبر از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده و ساختمان به خصوصی دارد. آشنایی با قطعات لیزر فایبر از این جهت حائز اهمیت است که میتواند به شما کمک کند در هنگام بروز مشکل در عملکرد این دستگاه بتوانید به راحتی مشکل و جزء آسیب دیده را تشخیص داده و نسبت به تعویض و تعمیر آن، اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه به طور تخصصی تر با قطعات لیزر فایبر آشنا خواهیم شد.

  • سیستم استابلایزر

یکی از قطعات مهم و کاربردی در مورد دستگاه های لیزر به خصوص دستگاه لیزر فایبر، سیستم استابلایزر وظیفه تامین جریان الکتریکی بدون نوسان و تغییر ولتاژ را به عهده دارد. به طور کلی میتوان اینطور بیان کرد که جریان الکتریکی را در یک خط و به صورت پیوسته نگه میدارد.

  • چیلر یا خنک کننده

حتما میدانید که در صورتی که فعالیت دستگاه برش در طول روز زیاد باشد، شاهد افزایش دمای دستگاه برش لیزر فایبر خواهیم بود. به همین دلیل، یکی از قطعات لیزر فایبر که در راستای کنترل و بر طرف کردن این مشکل ارائه میشود، استفاده از چیلر یا خنک کننده است که میتواند تا حد زیادی توان و بازدهی عملیات برش را کنترل و تا حدودی افزایش دهد. به کمک چیلر یا خنک کننده، به راحتی بهبود مصرف انرژی، بازدهی دستگاه و سایر قطعات، اتفاق می افتد.

  • سورس لیزر

همانطور که میتوانید از نام این قطعه لیزر فایبر حدس بزنید، سورس لیزر، یکی از قطعات مهم و ضروری در عملکرد دستگاه است که میتواند نیروی لازم برای ساطع شدن پرتوهای لیزر را تامین کند، سورس لیزر است که توانایی میزان سرعت و ضخامت ورقه یا قطعه را میتوان به صورت کامل در آن، دارد.

عملکرد در سورس لیزر به این صورت است که دیودهای الکتریکی، اشعه لازم را تولید کرده و این اشعه های تولید شده به کمک فیبر نوری منتقل میشود. در نهایت به کمک لنز، این اشعه ها در جای مورد نظر متمرکز خواهند شد.

  • هد لیزر یا هد برش

یکی از قسمت های خروجی دستگاه لیزر که وظیفه متمرکز کردن نورها و اشعه های منتشر شده از لیزر را به عهده دارند، هد برش میباشد که میتواند با متصل شدن بر روی سروو موتور قابلیت حرکت در جهت محور Z را داشته باشد. یکی از نکات مهم در مورد هد برش، قرارگیری سنسور در کنار آن است که میتواند تا حد زیادی فاصله هد برش و سطح قطعه را کنترل کند و اگر این میزان از حد وارد شده بیشتر یا کمتر باشد، سیگنال به کنترلر دستگاه ارسال خواهد شد.

  • موتور

همانطور که میدانید، کارکرد اصلی موتور حتی در دستگاه های دیگر نیز به این صورت است که انرژي لازم برای به حرکت درآوردن هد برش در جهت محورهای مختلف را تامین میکند.

  • کنترلر

کنترلر یا سیستم کنترل یکی از قسمت های مهم در دستگاه های لیزر است که وظیفه کنترل توان خروجی لیزر و کیفیت آن را به عهده دارد.

  • لنزها

یکی از قطعاتی که به طور واضح در عملکرد دستگاه لیزر تاثیر گذار بوده و وظیفه متمرکز کردن پرتوها و اشعه های خروجی از تیوب و سورس به سایر قطعات را در یک نقطه به عهده دارد، لنز میباشد. به طور معمول در دستگاه های لیزر فایبر از دو نوع لنز فتوکال و کلیماتور استفاده میشود و فرآیند برش آغاز میشود.

  • شاسی

شاسی یا تخته که یکی از قطعات لیزر فایبر به شمار میرود، قابلیت کنترل تنش های ایجاد شده در دستگاه را به راحتی ممکن میسازد. به طور معمول برای بالا بردن کیفیت این قطعه از روش هایی نظیر ورق کاری، ریخته گری و یا قوطی سازی استفاده میشود.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا علاوه بر آشنایی کلی با دستگاه برش لیزر، با قطعات لیزر فایبر به طور کامل آشنا شوید. اگر قصد تعمیر، تعویض و یا سرویس دوره ای دستگاه لیزر فایبر خود را دارید، میتوانید با کارشناسان فروش مجموعه پایا پیشرو سرویس به شماره تلفن های 55490207-021 یا 55490208-021 تماس بگیرید و به راحتی مشاوره رایگان در این زمینه کسب کنید.

خدمات تعمیر پایا پیشرو سرویس
تعمیر پرس برک
کاربرد پرس برک
تعمیر دستگاه برش پلاسما
تورچ برشکاری پلاسما
نازل پلاسما
تعمیر دستگاه لیزر فایبر
قطعات لیزر فایبر
لوازم لیزر فایبر
هد لیزر فایبر
لنز دستگاه فایبر
دستگاه برش لیزر
لنز دستگاه برش لیزر
قیمت عدسی دستگاه لیزر
آموزش راه اندازی لیزر
دستگاه لیزر حکاکی
قطعات جوش لیزر
نازل جوش لیزر
گان جوش لیزر
تعمیر گیوتین
یورواستمپ
تعمیر پرس هیدرولیک
تعمیر پانچ صنعتی
تعمیر رول به شیت
تعمیر پرس ضربه ای
تعمیر برش CNC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *