تعمیر ماشین آلات صنعتی

قیمت عدسی دستگاه لیزر

دستگاه لیزر یکی از پرکاربرد ترین و اساسی ترین دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی به شمار میرود که به منظور برشکاری، حکاکی، جوشکاری و… مورد استفاده قرار میگیرد. عدسی یا لنز یکی از قسمت های اصلی در دستگاه لیزر است که به کمک آن، اشعه های لیزر که از سورس یا منبع اصلی مولد لیزر، در یک نقطه جمع آوری شده و به کمک آن در محل مورد نظر متمرکز و منتشر میشود. اگر به آشنایی با دستگاه برش لیزر، قطعات دستگاه لیزر و اطلاع از قیمت عدسی دستگاه لیزر، علاقمندید با ما در ادامه همراه باشید.

قطعات و اجزای دستگاه لیزر

همانطور که میدانید دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی از قطعات و اجزای کوچکتری تشکیل شده اند، دستگاه لیزر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به معرفی دستگاه لیزر و شرح وظایف هر کدام از آنها به اختصار، پرداخته می شود.

  • سورس لیزر

قلب تولید اشعه لیزر که به کمک آن جریان الکتریکی موجب انتشار پرتوهای لیزر خواهند شد، سورس یا رزوناتور است که در مدل ها و برندهای مختلفی تولید و در بازار عرضه میشود. به طور معمول این دستگاه در برندهای گوناگونی عرضه میشود و در ایران به دلیل تحریم ها و مشکلاتی از این دست، سورس های تولید کشور چین به محبوبیت زیادی دست یافته اند.

  • استابلایزر

به کمک این قطعه، نوسانات جریان برق که توانایی اختلال در عملکرد دستگاه لیزر را دارند، کنترل شده و جریان برق ورودی در وضعیتی ثابت و پایدار خواهد ماند. همانطور که مشخص است این قطعه جریان برق ورودی را در یک میزان مشخص نگه میدارد.

  • هد برش

یکی از قسمت های اصلی که در برش به وسیله دستگاه لیزر از اهمیت زیادی برخوردار است، هد برش لیزر است که به کمک آن فاصله و ارتفاع قسمت انتهایی هد برش با قطعه مورد نظر سنجیده میشود و قابلیت حرکت در محورهای حرکتی گوناگون را به عهده دارد.

  • کنترلر

همانطور که از نام این قطعه پیداست به کمک این قطعه کیفیت برش و خروجی نهایی در جهت های گوناگون مختصاتی سنجیده میشود. این قطعه وظیفه کنترل حرکت هد برش، گازهای ساطع شده و توان اشعه خروجی لیزر را به عهده دارد.

  • لنز یا عدسی دستگاه لیزر

همانگونه که در ابتدای این مطلب اشاره شد، لنز یا عدسی وظیفه متمرکز کردن اشعه لیزر را در نقطعه مورد نظر به عهده دارد. عدسی در دستگاه لیزر در مدل های گوناگونی وجود دارد که به کمک آنها برای محافظت از هد برش، فوکوس و متمرکز کردن اشعه لیزر و همراستا کردن آن استفاده میشود.

عوامل موثر در قیمت عدسی دستگاه لیزر

قیمت عدسی دستگاه لیزر به متغیرهای گوناگونی بستگی دارد، از این عوامل موثر میتوان به برند عدسی، ضخامت عدسی، تمرکز پرتوهای لیزر، شفاف یا مات بودن عدسی، رنگ عدسی و… اشاره نمود. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش مجموعه پایا پیشرو سرویس تماس بگیرید.

 جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این شد تا به اختصار به شرح دستگاه لیزر و قطعات موجود در این دستگاه اشاره شود و در نهایت به عوامل موثر در قیمت عدسی دستگاه لیزر پرداخته شد. مجموعه پایا پیشرو سرویس یکی از شرکت های شناخته شده و با سابقه در زمینه تعمیر و تعویض قطعات دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی میباشد که خدمات گوناگونی در همین راستا ارائه میدهد. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت عدسی دستگاه لیزر و یا سایر قطعات با کارشناسان واحد فروش این مجموعه به شماره تلفن های 55490207-021 و 55490208-021  تماس حاصل فرمایید.

خدمات تعمیر پایا پیشرو سرویس
تعمیر پرس برک
کاربرد پرس برک
تعمیر دستگاه برش پلاسما
تورچ برشکاری پلاسما
نازل پلاسما
تعمیر دستگاه لیزر فایبر
قطعات لیزر فایبر
لوازم لیزر فایبر
هد لیزر فایبر
لنز دستگاه فایبر
دستگاه برش لیزر
لنز دستگاه برش لیزر
استابلایزر لیزر
آموزش راه اندازی لیزر
دستگاه لیزر حکاکی
قطعات جوش لیزر
نازل جوش لیزر
گان جوش لیزر
تعمیر گیوتین
یورواستمپ
تعمیر پرس هیدرولیک
تعمیر پانچ صنعتی
تعمیر رول به شیت
تعمیر پرس ضربه ای
تعمیر برش CNC

محافظ آکاردئونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *